nedeľa 4. júla 2010

Weekend baking & cooking

Neviem, ci vas zaujmem tymto clankom. Celkom rada varim aj peciem a tak vam spravim trosku chutky....
Ozaj poznate polentu? Je to myslim kukuricna krupica, da sa bezne kupit v obchode a mozte si ju pripravit nasladko alebo naslano. Ja si ju robiem na sposob krupicnej kase...odvazim si 50g krupice pridam 3 lyzice hrubej muky (toto je moja vlastna vychytavka, zrnka polenty tak k sebe lepsie prilnu a je chutnejsia. Dam varit vodu a potom ked zovrie pridam do nej cukor a pomaly vsypem polentu...treba ju tam vsypat pomaly za miesania , inak vam zhrudkovatie. Potom pockat kym zhustne a uz len pridat suroviny ako na beznu krupicnu kasu. Ja si na nu davam skoricu a cukor, a sem- tam aj kustek masla. Dobru chut.



A co palacinky s cim ich jedavate, u nas sa jedavaju s Grankom:)



Ako s tym suvisi tento obrazok?...


Dnes som piekla Ribezlovy kolac:)

Co nan potrebujete? Na cesto 400g hrubej muky, pol balicka prasku do peciva, 240g cukru, 4 zltka, 60g cukru a 2 lyzice mlieka. Na vrch cesta potrebujete 600g ribezli, 4 bielka, a v recepte je 400g cukru, no ja som dala 180g cukru a bohate to staci.
A co s tymto vsetkym hrubu muku+prasok do peciva, praskovy cukor, zltka, cukor a mlieko zmiesane a vymiesime cesto, ktore nasledne vyvalkame a nechame upiect do ruzova na pekaci s papierom( mozte aj na vymasteny plech). Zatial si ocistime ribezle, a z bielok vyslahame tuhy sneh, do ktoreho pridame cukor.
Po upeceni vyberieme upecene cesto rozsypene nan ribezle a prikryjeme snehom.Nechame zapiect sneh :) a mozeme papkosit:)
Pred zapecenim:


Po zapeceni...


....a mozeme degustovat...



V pripade, ze by ste tu nieco radi nasli alebo vam nieco chyba napiste to do komentarov...a dakujem, ze venujete cas na precitanie, ci pozretie, co i len jedneho clanku....

8 komentárov:

  1. Já mám nejradši palačinky s marmeládou, nejradši jahodovou nebo rybízovou ;). A koláč vypadá luxusně, ještě mě nenapadlo dávat sníh nahoru, vyzkouším.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jahodovy dzem aj ja mozem:)....vyskusaj potom mi povies ci sa vydaril, a ci chutnal, dufam ze bude a dakujem za komentar, dufam ze sem zavitas este niekedy.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Fíha! Si sikulka ..okamzite som dostala chut na tvoj ribezlovy kolac! :)

    A mam pre teba typ na palacinky. Nedavno som v carrefoure objavila gastanovy krem.. vyzera to ako dzem (plus, minus:)) a chutna to uzasne .. so sestrou sme sa zhodli, ze ako nutela.. ;)

    ale ja mam palacinky asi najradsej ciste, a dnes som ala plnene visnami.. to tiez nebolo zle ! ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. urcite by si ho zvladla aj ty....a dakujem za tip;) niekedy su fakt naj tie take bez nicoho ako placka:)a plnene visnami som teda este nemala, zato som spravila z tych visni bublaninu:D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Milujem bublaninu.. visnove a ceresnove obzvlast ! Kurnik asi idem piect ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. hm planujem sem dat aj jej recept a obrazky tak ti mozno spravim este viac chute:D sak vies sezona ovocia:Dtreba to vyuzit:)!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ách.. ovociéé :) Najviac sa tesim na cerstvy cucoriedkovy kolac s mrvenickou... :) uz dost! lebo sa zblaznim! :) Ale recept kludne pridaj ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. v najblizsich dnoch ho mozes ocakavat a ten cucoriedkovy to sa mi zase snazis ti naprotiven robit chutky:D???!!! ale ovocie je fajn aj tak len take surove:)

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for leaving comment:)