nedeľa 10. októbra 2010

Silicone or non-silicone?

V poslednej dobe som sa viac zacala venovat dost diskutovanej teme:

                                                                                                Silikonom v samponoch

Silikony nachadzame vo viacerych kozmetickych pripravkoch, nielen v samponoch.  Najdete ich v bezne predavanych, profesiaonalnych, ale aj u niektorych prirodnych znaciek.

Co sposobuju silikony?
  • vlas - obaluju ho a zaceluju. Pozitivom je, ze pri obcasnom pouziti zabranuju uniku prirodzenej vlhkosti vlasy, stiepeniu, horku a mechanickemu poskodeniu. Negativom je, ze sa zaroven stava nepriepustnym pre vodu-vysusovanie vlasov. Vedie to k strate ohybnosti-lamaniu, sposobuje velky tlak na korienok, poksodzuje to vlasove  supiny. znehodnocuje kury, kedze sa pre ne stava nepriepustnym.
  • pokozka - upchavaju pory a tlacia na pokozku hlavy. Mozu dokonca vytvorit nepriedusny film. Mozu zatazovat vlasy, ktore potom posobia splasnuto. Silikony dodavaju vlasom lesk, a bez och pouzivania treba zvacsa domastovat konceky.
Samozrejme, ze maju velky vplyv na vypadavanie vlasov, kedze pokozku zacelia a korienok, je odrezany od vzduchu aj vyzizvnych latok odumiera a vlas vypadava.
    Ci obsahuje vyrobok silikony zistite jednoducho tak, ze sa pozriete na "zlozenie".
    Podla koncovky latky v zlozeni. 
    Silikony koncia na koncovky:
    • -cone
    • -thicone
    • -thiconol
    • -siloxane
    • -silane


    Methylchloroisothiazolinone a methylsothiazolinone by sme sice podla koncovky mohli zaradit medzi silikony, su to vsak konzrvacne prostriedky.




    Silikony sa lisia aj v kvalite, kedze patria k drahsim surovinam, pouzivaju sa aj ich nahrady(alkohol, lacne mineralne oleje).
    Bolo pre mna novinkou, ze existuju viacere typy:
    • rozpustne vo vode
    • ciastocne rozpustne vo vode 
    • nerozpustne
    Konkretny rozpis silikonov najdete po rozkliknuti clanku...







    Rozpustne vo vode:
    Ameddimethicone (&) Trideceth-12 (&) Cetrimonium Chloride
    Dimetrhicone copolyil
    Dimethicone copolyol/HWP
    Hydroxypropyl
    Lauryl Methicone Copolyol
    Polysiloxane

    Ciastocne rozpustene vo vode:
    Amodimethicone
    Behonoxy Dimethicone
    Bisamino PEG/PPG-41/3 Aminoethyl PG-Propyl Dimethicone
    Cyclopentasiloxane (&) Cyclohexasiloxane
    Cyclopentasiloxane (&) Dimethicone
    Cyclopentasiloxane (&) Dimethiconol
    Cyclotetrasiloxane-Cyclomethicone D4
    PEG/PPG-20/15 Dimethicone
    PEG-12Dimethicone
    Steraroxy Dimethicone


    Nerozpustne vo vode:
    Amodimethicone-Trimethylsilylamodimethicone
    Cetearyl Methicone
    Cetyl Dimethocone
    Cyclomethicone (&) PEG/PPG-20/15 Dimethicone
    Cyclopentasiloxane (&) Trimethylsiloxylicate
    Dimethicone (&) Laureth -4(&) Laureth-23
    Dimethicone
    Dimethiconol
    Dimethiconol (&) Sodium Dodecylbenzenesulphonate
    Diphenym Dimethicone
    Hydrolyzed wheat protein/hydroxypropyl polysiloxane and cystine/silicone co-polymers
    Phenyl Trimethicone
    Polysilicone-18 Cetyl Phospate
    Simethicone
    Steartyl Dimethicone
    Trimethylsiloxysilicate
    Trimethhylsulylamodimethicone

    Na internete mozte najst aj odlisne zaradenie do skupin.

    Na internet som nasla zoznam udajne bezsilikonovej kozmetiky: 
    Sampon:
    Elseve (fialova rada na objem)
    Loreal s kakaovym extraktom
    Schauma 7bylin, Q10

    Kondicionery:
    Balea- rybezlova, slnecna rada, professional (kucerave a vlnite vlasy, nepodajne a vlnite, prirodzene hnede al. farbene)
    Elseve- fialova rada, maska s materskou kasickou, bezoplachovy ruzovy Nutri gloss
    Fructis- pre objem
    Palette vital balsam-suche a poskodene vlasy
    Reelle
    Ryor
    Schauma Q10, Bio granatove jablko, Bio mandle, Kiwi
    Swiss o Par s kokosovym mliekom


    Je vysokopravdepodobne, ze u Fructis, Pantene, Vichy, Schwarzkopf, Avon, Elseve silikony najdete.

    Niekomu vsak silikony vyhovuju inemu nie...


    Ake sampony, kondicionery pouzivate vy?
    Davate si pozor na silikony?



    9 komentárov:

    1. teda to je zákeřnost! vůbec by mě nenapadlo po něčem takovym pátrat! dochází mi zrovna šampon, ale při nákupu se už budu řídit podle tvýho článku, díky!!! :)

      OdpovedaťOdstrániť
    2. v poslednej dobe pocujem stale o silikonoch tak som sa rozhodla spravit o tom clanok. Inak cez prazky som videla Fructis, ktory ma vyslovene na obale napisane Bez silikonov.

      OdpovedaťOdstrániť
    3. Jednu dobu se tohle řešilo hrozně dlouho na jedné diskuzi o vlasech na lide.cz. Já jsem toho názoru, že někomu vyhovují silikony, někomu ne. Celý život jsem používala šampony od Elseve, jako menší ty s jojobovým olejem, ovšem už ho stáhly z výroby. Teď mám Total repair, vyzkoušela jsem i s mateří kašičkou a ostatně asi všechny druhy které na trhu jsou. Vlasy mám krásně, hladké, neroztřepené, zdravě vypadající ... Půl roku jsem si myla vlasy šamponem Panthenol z lékárny, právě bez silikonu a co ten mi udělal s vlasy..to bylo příšerné, ještě teď je dávám dohromady. Měla jsem je hrubé, nerozčesatelné, roztřepené jako vánoční stromeček, pořád mi padaly.. a žádná změna k lepšímu. Ať žijí silikony! :))

      OdpovedaťOdstrániť
    4. no ved prave niekomu vyhovuju niekomu nie, ja osobne som trosku "out of topic" pouzivala gel na akne z weledy prirodna kozmetika a nic som nespozorovala,ze by mi to nejak prospievalo, bola som rada, ked som ho minula, prislo mi, ze mi plet drazdi a lepsie by bolo keby si umyjem tvar len vodou.
      Je fakt, ze silikony pridaju vlasom lesk-vyzeraju zdravsie, a ja som napriklad pouzivala elseve ten ruzovy a vlasy som mala hladke, leskle, dovolim si tvrdit, ze vzdusne. Priznam sa, ze mi padaju vlasy, ale nehadzala by som vinu na silikony, aj ked na pricinu som neprisla.
      Inak dakujem za nazor!
      p.s. kozmetiku elseve na vlasy mam rada aj ked teraz dlhsie chybala v mojej policke:)

      OdpovedaťOdstrániť
    5. fiha zaujimavy clanok.. ja teda kozmetiku vobec neriesim a netusi,la som, ze sampony mozu a nemusia obsahovat silikony.. a kedze to mas prestudovane tak ta vyskusam takto.. :)

      ja mam vlasy rychlo mastiace sa, ale zdrave, leskle, jemne a bez objemu... pre mna silikon ano, al nie? :D

      OdpovedaťOdstrániť
    6. teeeda:)myslim, ze skor to je tak, ze si sama vyskusas, ci ano alebo nie, niekomu fakt sadnu niekomu nie, navyse myslim, ze ich obsahuje drviva vacsina vyrobkov, len podla koncovky som ich okrem chi samponu nasla myslim u vsetkych samponom a kondicionerov, co ma prekvapilo ze v chi sampone nebol ale v kondicioneri uz bol.
      Sa mi inak zda, ze mame extremne podobne vlasy tiez mam jemne bez objemu, da sa povedat zdrave, len mi padaju, a pokial si citala clanok existuju silikony rozpustne vo vode tak vlastne sa aj odplavia, len tie nerozpustne ti dokazu spravit film, ktory je pre vlasy skodlivy.
      Dalsia vec je, ze primnoho silikonov vlasy zatazuje potom vyzeraju sice lesklo, ale splihlo(presne ako ked pouzijes primoc kondicioneru)
      asi tolko:)Dufam, ze som aspon trosku zodpovedala tvoju :)otazocku:)

      OdpovedaťOdstrániť
    7. Ano dakujem.. si zlata.. :)

      a inak mne chvala bohu vlasy nepadaju.. skus sampon od kerastes :)

      OdpovedaťOdstrániť
    8. no rozmyslala som nad kerastase, citala som o nich dobre recenzie, ake pripravky od nich ams ty ja som rozmyslala nad zelenou radou

      OdpovedaťOdstrániť
    9. ja pouzivam tie na objem myslim ze to je tiez z tej zelenej rady... ale su dost drahe tak nepouzivam ich stale :)

      OdpovedaťOdstrániť

    Thank you for leaving comment:)