streda, 21. septembra 2011

Nepravá dobošová torta

Pri názve tejto torty ma napadá len to, že keď je nepravá, tak je asi falošná nie? Asi nad tým skrátka netreba moc uvažovať:)). Budeme rešpekovať autora názvu!
Dnes má niekto z mojich blízkych sviatok a ja som sa rozhodla upiecť túto tortu. Mávame ju aj niekoľkokrát do roka pri rôznych sviatkoch, pretože je fakt dobrá. A tentoraz som sa ani neuliala a upiekla som ju komplet celú. Zväčša si totiž vypomôžem hotovými medovými plátmi z obchodu:)) a doma spravím len plnku:P.
Photobucket


Potrebujete:
Na cesto:
4 dg medu (čo je asi 1 polievková lyžica),
30 dg hladkej múky,
12 dg cukru,
1 prášok do pečiva,
1 celé vajce,
pár lyžíc mlieka (keď už budete miesiť cesto, budete sami vidieť, či ešte treba alebo nie).
Na doske dobre vypracujeme, rozdelíme si cesto na 5 rovnakých (obdĺžnikových) častí a tie vyvaľkáme a dáme piecť.

Plnka: Do 1/2 l hotovej čiernej kávy, primiešame 5 polievkových lyžíc hrubej múky a pri stálom miešaní uvaríme na hladkú kašu. Necháme vychladnúť!
Vmiešame 12 dg masla a 12 dg práškového cukru do peny. Ochutíme rumovou esenciou alebo kakaom, potom primiešame kašičku. Plníme tortové pláty a vrch posypeme mletými orechami. Môžeme ozdobiť aj celými polovicami vlašských orechov.
Necháme postáť do druhého dňa, aby torta zmäkla.

A ja Vám už len poprajem krásny dník!

20 komentárov:

  1. šikovná:) vyzerá ozaj skvelo ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za krásne komentare a posielam Vam kazdej po kusku:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. to zelené sú špenátove noky/alebo halušky:)...moc dobré:P...a je to možné...všetci sú teraz chorí:P...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. po prečítaní prvej vety som sa zasmiala. fakt z chuti zasmiala :D ja neviem, ono to ani nie je také vtipné, ale aj tak..a torta vyzerá fakt vynikajúco!
    veľká vďaka za komentár, potešil.
    ")

    OdpovedaťOdstrániť
  5. I really like your blog and this nice outfit, I follow you .. do you follow me? :)
    tomorrow there will be a giveway on my blog, I'll wait you!

    like this: http://www.facebook.com/ #! / pages/My-free-choice/156958107665368

    kiss
    Erika
    www.myfreechoice.net

    OdpovedaťOdstrániť
  6. sranda, že pred týždňom som jedla origoš, 24-vrstvovú dobošku, no a skoro som umrela od toho, aká je dobrá...
    aj keď síce táto je falošná, tak nevadí, si mi urobila takú chuť, že čosi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. takové články nemám ráda protože mám pak moc chutě :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Vypadá to úžasně, mňam! Já budu o víkendu taky péct, tak snad se to povede :)

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for leaving comment:)