piatok 24. februára 2017

HAIRPOST I/2017


Kedže posledná väčšia aktualizácia týkajúca sa starostlivosti o vlasy sa objavila niekedy v máji minulého roka a mne sa v kúpelni objavili nejaké nové produkty, je najvyšší čas ju aktualizovať. Menší update som robila ešte ku koncu minulého roka, kedy ste si mohli prečítať o mojej skúsenosti s rakytnikovou radou od Natura siberica.
Ale poďme sa pozrieť na to, čo aktuálne tróni na mojej "vlasopoličke".:)

Značke Kérastase som už verná nejaký ten rôčik. Aj keď vždy nastane obdobie, keď ju prestriedam s niečím iným, aby som sa pokorne a spokojne vrátila k osvedčenému.:) Nedávno som sa dokonca dočítala, že značka má od októbra 2016 kompletne nový vzhľad pre všetky produkty a všetky produkty sú vyrobené z minimálne 25% podielom recyklovaných materiálov. Nový exkluzívny dizajn viečok ušetrí vďaka podielu recyklovaných materiálov až 45 ton plastov ročne!

Ako obyčajne mi na jeseň začali viac padať vlasy. Preto som sa s dôverou obrátila na Kérastase a vybrala z ponuky radu Specifique, ktorá je určená práve na tento problém. Nie že by som mala veľké očakávania, no určitá zvedavosť vo mne bola.
Tradičný vzhľad výrobkov tejto značky nemusím veľmi opisovať. Šampón SPECIFIQUE BAIN PRÉVENTION má šróbovacie uzatváranie. Mne osobne to navadí ani ma to nejak neotravuje :D, no čítala som aj názor, kde to bolo vyslovene uvedené ako negatívum. Odklapací je proste praktickejší.
Jemná neprehlušujúca vôňa bola pre mňa po výraznej parfemácií Natury siberici hotový balzám na dušu.:) Mame nepríde vôbec luxusná, tá je unesená z Kardashian produktov, ktoré ju ovalia a hneď si vraj pripadá ako niekde v L.A. :)) Šampón má priehľadnú gélovú konzistenciu, ktorá dobre napení, no nepreháňa to.:) Ja vždy šampónujem 2x po sebe. Pri druhom raze je pena výraznejšia. Vlasy nezaťažuje a majú objem, ktorý s najväčšou pravdepodobnosťou dosahujem aj s následným stylingom. Pre mňa je dôležité aj to, že voda po vlasoch "tečie", sú hladké, nemotajú sa a po umytí mám pocit čistoty.

Myslím, že masky ošetria vlasy viac ako kondicionér, preto šampón dopĺňam práve maskou SPECIFIQUE HYDRA-APAISANT.  Je vhodná pre citlivú pokožku a neobsahuje silikóny. Osviežuje pokožku hlavy, ja z nej pri umývaní cítim mätu. Maska je balená taktiež klasicky v kelímku, vnútri má ešte ochrannú vložku. Samotná maska má hustú gélovú (glycerínovú) konzistenciu. Má sa nanášať od vlasovej pokožky, následne vmasírovať a pokračovať do dĺžok a koncov, pričom doba pôsobenia je 3 minúty.

Vlasy mi síce padať neprestali, no mám dojem, že sa stav zmiernil. A v konečnom dôsledku tento jav aj tak pripisujem skôr ročnému obdobiu. Vďaka používaniu tejto dvojky boli vlasy hladké, lepšie sa s nimi pracovalo, pôsobili krajšie a lepšie "padali". Musím však skonštatovať, že sa mi po 2 dňoch sa pociťovo mastili pri korienkoch, čo som doposiaľ pri iných šampónoch nepozorovala.

Oba produkty som kupovala na stránke krasne-vlasy.sk. Šampón vyšiel na 13€/ 250ml. Maska na 23€/ 200ml.


Zloženie masky

Priebežne sa sa snažím spotrebovávať aj produkty, ktoré ma časom omrzeli.  Presne ako túto BIODERMA NODÉ S masku, ktorú som už v lekárni videla v novšom obale.:) Kedysi som Vám o nej písala aj na blogu, vtedy som s ňou bola nadmieru spokojná.
Maska obsahuje madľový olej, ktorý vyživuje a obnovuje vlasové vlákna od korienkov až ku končekom. Posilňuje vlasy a pôsobí proti faktorom spôsobujúcim ich vysušenie ako stres, znečistenie, fénovanie, či farbenie. Pravidelným používaním majú vlasy získať späť svoju silu, jemnosť, pružnosť a lesk. Doba pôsobenia je 2-3 minúty.
Neviem, či som nejaká rozmaznaná vôňami, no napriek tomu, že som sa vtedy rozplývala nad vôňou tohto kondicionéra, teraz mi pripadala taká nejaká lekárenská. No ešte vždy je v norme.:) A akosi sa mi pri jeho používaní ježili aj drobné vlasky z hlavy, čo ma dosť iritovalo.:D Suché konce neriešil a tak nejako ma jeho používanie nenadchýnalo. Takže som rada, že sa tento mesiac ocitol v spotrebovaných produktoch.


Poznáte to, kondicionér ešte na ďalší mesiac a šampón na dne. Mne sa to stane takmer vždy. No tentoraz som si musela nový šampón zaobstarať z iného dôvodu. Nerozvážne sa mi doma ocitli 3 kondicionéry bez šampónu. O jednom som vám písala vyššie, o druhom Vám pravdepodobne napíšem časom.:))

Davines je v blogerskom svete celkom známa značka, no ja som ju donedávna vôbec neregistrovala. Jej história siaha až do roku1983, kedy bola založená v talianskej Parme ako výskumné laboratórium produkujúce vlasovú high-end staroslivosť pre kozmetické firmy po celom svete.
No rozhodli sa neupokojiť s málom a nadobudnuté poznatky z výroby týchto produktov zhromaždili do vlastnej profesionálnej línie, ktorá uzrela svetlo sveta asi dve desaťročia nazad. Firma s rodinnou tradíciou si zakladá na výrobe, ktorá neškodí a rešpektuje prostredie. Používa prírodné zložky a vedeckú prísnosť pre zaistenie bezpečnosti zákazníkom. Vývojové oddelenie firmy Davines kladie dôraz na jednoduchosť a v prvom rade efektívnosť výrobkov. A vo svojom portfóliu má okrem produktov zahŕňajúcich starostlivosť o vlasy, pokožku hlavy a stylingu, aj telovú kozmetiku.

Balenie šampónu je minimalistické, pre blogový svet ako stvorené. Čo si budeme hovoriť na fotke ukáže famózne. Jediné, čo ma hnevá je, že pod šrobovacím vrchnáčikom nie je žiadne zúženie a korigovanie množstva šampónu je tak zložitejšie. Mne sa často podarí "vyvaliť" viac šampónu než koľko by som potrebovala.
Šampón obsahuje olej roucou. Ak ste o ňom nepočuli, tento olej pochádza z ovocia vždy zeleného amazonského stromu známeho aj pod názvom achiote, bixa, či annatto. Vďaka ružovým kvetom (v tvare srdca) a červeným plodom sa tento strom sa nazýva aj "lipstick tree". (nižšie na obrázku)
Roucou olej je až 100 bohatší na betakarotén ako mrkva. Pomáha stimulovať syntézu melanínu a udržiavať prirodzený pigment vlasov, zatiaľ čo kyselina ellagová pracuje na neutralizácií voľných radikálov a chráni proti poškodeniu buniek UV žiarením.

Kvety a plody stromu, z ktorého sa získava roucou olej.
Zdroj: http://www.tipdisease.com/2014/11/benefits-of-achiote-annatto-for-health.html
Vôňa je intenzívna, neviem k čomu by som ju prirovnala. Cítim z nej prírodne výťažky, či esencie. Je príjemná. Šamotný šampón má jemnú, krémovú, nezaťažujúcu konzistenciu. Vlasy mám po použití hebké, poddajné, lesklé a čo je pre mňa dôležité nepôsobia vysušeným dojmom. Zároveň neelektrizujú. Myslím, že keby som ho používala aj so spárovaným kondicionérom, hádzala by som so svojou "bujnou" hrivou aj prasiatka.:) Je hodný svojho popisu: "absolútne skrášlujúci šampón"!

Šampón Ol Shampoo som kúpila za 14,03€/ 290ml na glamot.sk.

Zloženie - šampón Davines

Tak ako mám slabosť pre séra na tvár, mám podobnú "úchylku" aj na séra na vlasy. Len zvyčajne to zostane v rovine obkukávania. No KÉRASTASE INITIALISTE som chcela vyskúšať už len pre tie pozitívne recenzie. Jedná sa o špeciálny koncentrovaný prípravok pre regeneráciu vlasov a vlasovej pokožky. Posilňujúce sérum sľubuje lesklejšie a odolnejšie vlasy, pričom ich má vyživiť, dodať pokožke hlavy potrebné aktívne látky a vitamíny potrebné pre rast zdravých a vyživených vlasov. Pravidelným používaním majú vlasy získať silu, pružnosť a nádherný lesk.
Fľaštička zo skla je opatrená pipetovým dávkovačom. Sérum sa nanáša do uterákom vysušených vlasov, od korienkov až do dĺžok. Pričom v popise nájdete údaj: 1 dávka = 1 stlačenie pipety (ako som sa neskôr dozvedela 1 dávka= 1 nabratie pipety). 2 dávky sú určené pre jemné a 4 dávky pre husté vlasy. V podstate by sme sa mohli baviť o takom koncentrovanom bezoplachovom kondicionére.
Sérum príjemne kvetinovo vonia, s pipetou sa dobre dávkuje. Čo som si však zle vyložila, bolo dávkovanie. Nanášala som zvyčajne jedno nabratie pipety. A mala som dve. No aj tak si nemôžem pomôcť nejako nevidím ten wau efekt. Uvidím časom, lebo fakt neverím tomu, že by som bola jediná komu nefunguje.:DDD
Aby ste to chápali, ja som pôvodne totiž popis v angličtine pochopila, že jedno stlačenie pipety=vykvapne vám jedna kvapka. Ako zdalo sa mi to málo. Takže som v podstate dávala aj tak viac ako som si myslela, že mám.:D

Kupovala som ho na alza.sk za 30,73€/ 60ml. Teraz je cena 32,24€, prípadne na glamot.sk 31,79€.

Zloženie - sérum Kérastase Idealiste

Tak a konečne sa dostávame k stylingu. Už rozmýšľam, že som tento post mala rozdeliť na 2 časti.:)

Aktuálne zbožňujem túto stylingovú kombináciu: BUMBLE AND BUMBLE BB THICKENING FULL FORM MOUSSE a TIGI HEAD BAD SMOOTHING LUSTERIZER.
Zahusťujúca pena Thickening foam je ľahká, hustá pena, ktorá dodá objem. Ideálna je najmä na jemné vlasy (presne ako tie moje). Pôsobením tepla vymodeluje a zahustí učes. Pena z fľašky vychádza úplne ľahko, bez nejakého dodatočného "chrchlotu". Na plaste, odkiaľ vychádza pena, sú malé ďobky. Po odobratí peny, pomedzi ne ostáva pena, ktorá sa nejako nevyparí, ale zaschne tam presne tak ako ju necháte. Nie je to teda typ peny, ktorý sa Vám do pár sekúnd "odparí".
Pena dodá vlasom objem, lesk, zanechá im vlastnú pružnosť a hlavne nezlepuje! "Nadýchaná" hriva mi pritom vydrží do ďalšieho umytia. Proste " dream". Viem, že keby sa preň rozhodnem znova, nebudem sklamaná.:) No nebolo by to ono, keby v tom nebol malý háčik. Povedala by som, že pena jemne vysušuje, práve preto ju používam v kombinácií s Tigi.

S mojimi suchšími koncami bojuje jahodovo voňajúci krém-gél s jemnými trblietkami Tigi Smoothing lusterizer. Ten nanášam ešte pred stylingovou penou. Tigi dodá lesk a vyhladí moju inak krepatú štruktúru. Po jeho použití sú ešte aj mokré vlasy na dotyk hodvábne hladké. Vlasy mi nelektrizujú a nepoletujú. Má uľahčovať rozčesávanie, čo môžem potvrdiť. Pôsobí priam zázračne na moje umyté, príležitostne zamotané vlasy!!! Aktuálne už je dostať v balení s novším polepom.:)

Bumble and bumble Thickening foam mám z talianskej Sephory (29,90€/ 150 ml), dostať je však aj na českej Sephore za 750kč, čo je aktuálne nejakých 28€.
Tigi head bad Smoothing lusterizer je napr. na glamot.sk za 10,70€/200ml. Kde som kupovala ten môj, si už nepamätám.

Oba produkty cítim z vlasov aj na druhý deň a vôbec sa "nebijú".:)


Dlho som túžila vyskúšať značku KEVIN.MURPHY. Minulý rok som si túto túžbu splnila a zobrala pár produktov na skúšku. Medzi nimi bola aj táto bezoplachová starostlivosť pre riednuce vlasy BODY.MASS.
Z popisu sa dozviete, že Body.mass obsahuje zhusťujúcu a predlžujúcu technológiu, vďaka ktorej budú vlasy vyzerať okamžite hustejšie a silnejšie. Zároveň dôdje k skutočnému zlepšeniu ich kvality v priebehu času.
Obsiahnuté citrusové flavonoidy, zázvorový koreň a extrakt z petržlena majú vlasy zhustiť a zabrániť ich ďalšiemu poškodeniu. Tieto zložky sú bohaté na rastlinné kyseliny, ktoré posilujú vlasy priamo pri korienkoch a pomáhajú predchádzať ich stenčeniu a padaniu.
Pozitívom je, že Body.mass neobsahuje parabený, podporuje rast vlasov a znižuje DHT - dihydrotestosterón. (O DHT som Vám písala už v tomto poste v súvislosti s obdobným prípravkom od Alterny. Názorne máte jeho vplyv na vypadávanie vlasov zobrazené TU. V skratke: v čase, keď Vám padajú vlasy, sa DHT správa k vlasovým folikulám ako k nepriateľom a snaží sa ich vytlačiť, čo spôsobuje ich zmršťovanie. Z dlhodobejšieho hľadiska to znamená to, že v nasledujúcom cykle je vlas čoraz kratší a tenší. Nakoniec folikuly odumrú alebo produkujú malé, tenké, bezfarebné chĺpky.)

Fľaštičky má tvar trojhranu. Dizajn, ktorý skvelo sadne do ruky. Obsah má pre mňa ťažkú pánsku vôňu, takže už aj preto si ho ďalší raz nekúpim. Samotný produkt musíte striekať z určitej vzdialenosti, aby ste si nepolepili vlasy. Mne sa do pravidelne stávalo.:DD Čo Vám poviem, šikulka.:)) Je fakt, že vlasy akoby natužil, no nebolo to nič preborné a trúfam si povedať, že objemu dopomohli produkty, ktoré som používala v súčinnosti s ním. Sam by mi asi nestačil.
Osobne som však nevidela nejaký veľký rozdiel pred a po. Vlasy mi padali zhruba rovnako. Nezdali sa mi ani nejako silnejšie alebo že by na tom boli lepšie s kvalitou. Asi by to chcelo skombinovať starostlivosť aj s ďalšími produktami tejto značky.

Kupovala som ho na glamot.sk za 35,12€/100ml. Teraz ho predávajú za 36,97€.


Éra "Moroccainoilových" výrobkou je už takmer za mnou. No ešte tu mám z nej jeden pozostatok, ktorý používam príležitostne: MOROCCAINOIL GLIMMER SHINE sprej s arganovým olejom a UV filtrami.
Je určený na finálny styling. Ja ho používam nepravidelne, čo sa asi teraz zmení, kedže som konečne dorazila ošetrujúci olej na vlasy, ktorý som používala ešte na mokré vlasy ako prvý krok.:)
Sklenená fľaštička s plastovým vrchnáčikom Vás môže zradiť hlavne vtedy, keď chytáte nádobky za vrchnáčik. Mne sa už párkrát stalo, že som ho týmto spôsobom skoro rozbila, takže si už dávam pozor. Na vlasy sa má nanášať pomocou roztrekovača zo vzdialenosti 25-30 cm. No ja si ho zvyknem nastiekať na ruku, kde si ho roztriem a až potom aplikujem na vlasy. Keď som si ho totiž striekala na vlasy, vždy niečo padlo aj na zem a tá sa razom stala životu nebezpečne šmykľavá. Taktiež som mala problém zamieriť tak, aby som mala produkt rovnomerne na vlasoch a zároveň ním neboli presýtené. S aplikovaným množstvo to preto netreba preháňať, má tendenciu ich zaťažiť. Taktiež sa neodporúča vlasy po jeho použití ďalej upravovať.
Olejček dodá vlasom lesk a odráža svetlo tak, že razom zabudnete, že ste niekedy mali iné ako krásne, hladké vlasy.:) Zároveň jeho použitím údajne poskytujete ochranu proti škodlivým látkam.
Zafarbená fľaštička má svoje opodstatnenie, má udržať prípravok dlho v perfektnom stave. Výrobok nie je testovaný na zvieratách.

Kúpite na glamot.sk. Cena sa pohybuje okolo 24€/100ml. Ja som ten môj kupovala na izraelskom letisku.:))


A dnešný vlasopost zakončím suchými šampónmi, ktoré sa mi akosi namnožili.:DD 
Zhruba pred rokom som spotrebovala malé cestovné balenie TONI&GUY CLEANSE. Jeho hlavnou výhodou bola veľkosť. Skvelo padol do ruky. Jeho názor naň sa u mňa nezmenil. "Refrešne" mi vlasy vždy, keď to potrebujem. Navyše má príjemnú vôňu, takže má bod navyše.
Po pozitívnej skúsenosti sa mi zachcelo vyskúšať aj ďalší suchý šampón TONI&GUY a veru nevedela som si vybrať. Nakoniec som zvolila verziu VOLUME GLAMOUR. Ale asi som od neho očakávala viac. Má trošku inú parfemáciu ako verzia "cleanse", ktorá je pre mňa osobne sviežejšia a príjemnejšia. Nanášať by sa mal z 30 cm. Nepáči sa mi však matný efekt, ktorý na vlasoch zanechá. Nemám ani dojem "objemu". 
Ceny sa pohybujú cca. 4€/250ml.

A nakoniec starý známy svetovými recenziami opradený BATISTE ORIGINAL. Mám pocit, že je to taký mix medzi suchým šampónom a lakom na vlasy. Vlasy osvieži a zároveň ich nadvihne od korienkov. Podľa popisu ma sviežu jemnú vôňu. Je trošku iná ako pri predchádzajúcich dvoch, no stále príjemná. Treba s ním však narábať opatrne, aby ste si "nezarobili" podozrivo rýchlo na biele vlasy. 
Myslím, že cena je tiež niečo okolo 3-4 €/200ml.

Ak ste sa dopracovali až sem máte môj úprimný obdiv.:) 
Každá máme iné vlasy, každej vyhovuje niečo iné, preto sa teším, že mi na oplátku napíšete, koľko toho máte na "vlasovej poličke" Vy! A hlavne mi prezraďte, aké sú vaše vlasové "holy gails"! Ak ste vyskúšali niečo z mojich prezentovaných produktov, podeľte sa s vašimi skúsenosťami!:) Majte sa krásne!

p.s. Ďakujem zastúpeniu Biodermy za poskytnutie produktu k recenzií!

2 komentáre:

  1. Kerastáse je na mě už moc zbytečně drahá značka, ale věřím, že bude velmi kvalitní :) Suchý šampon jsem snad ještě nenašla žádný, který by mi vyhovoval :(

    Můj blog: Cosmokočka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja vidím výsledky, takže za ňu tie peniaze dám, navyše cez net sa dá zohnať výhodnejšie:)

      Odstrániť

Thank you for leaving comment:)