streda 19. októbra 2011

Jedálníček 1

Krásny dník, kočky!

Vďaka včerajším pozitívnym ohlasom som sa rozhodla pre zverejnenie jedálníčka. Uvidíme ako sa Vám táto nová "rubrika" zapáči a či bude mať svoje pokračovanie. Dnes to síce nebude nejaké preborné varenie, ale pokiaľ túžite zhodiť nejaké to kilečko, možno sa Vám inšpirácia hodí.

Ráno zvyčajne začínam kávičkou a mojou musli zmeskou, ktorú tvoria ovsené vločky, slnečnicové a tekvicové semienka a zvyčajne aj pár mandlí, celé zaliate jogurtom. Kdesi som však čítala, že by ste nemali zjesť viac ako 10 mandlí denne, lebo obsahujú okrem prospešných látok aj amigdalín. Ten sa nachádza najmä v horkých a v menšom množstve aj v sladkých. Produktom rozloženého amigladínu sú cyankály. Ale to len na okraj. Takže s mandľami opatrne. A výživnejšie sú tie so šupkou, nie lúpané. Vločky zase na dlhý čas zasýtia a pomaly uvoľňujú energiu, čo je lepšie na začatie dňa:)? Inak túto kombináciu ste tu už isto videli, len ja som sa jej ešte stále neprejedla. A super je aj ovsená kaša:))).
Photobucket
Včera sa mi podarilo vstať trošku neskôr takže desiatu som obišla a vrhla sa hneď na varenie obeda. Rizoto po mojom  má mnohé variácie. A kedže mi už dlhšie v "mrazáku" zavadzal sáčok brokolicou, rozhodla som sa pre to brokolicové. Prípravu mám rada, lebo všetko prakticky len nahádžem do hrnca a nechám variť. Dochutiť ho môžete bujónom, petržlenom, korením, no veď viete podľa vlastnej chuti. Máte radi brokolicu? Na aký spôsob? Ja som sa jej kedysi nemohla dojesť posypanú so syrom a kečupom.
Photobucket
No a kedže som každú chvíľu hladná, väčšinou jem asi každé dve hodiny:D, niekedy sa tento čas pretiahne, postrúhala som si jabĺčko. Ochutila škoricou. Veď je čas jesene, ktorá sa mi spája s kreslením rôznych jablčných motívov na výtvarnej výchove ešte na základke:), no a aj samorným oberaním týchto vitamínových bômb. Aj Vám? A podľa mňa jabĺčka sú dobré aj bez dochutenia cukrom...
Photobucket
Na večeru som si dopriala mozzarelu. Asi ste si všimli, že v poslednej dobe je u mňa takmer Number 1:). A vyžívam sa v tom ako si  z nej odtŕham jednotlivé kúsočky pásiky. Fantastická je aj s rajčinou a čerstvými listami bazalky. Hm, ....
Photobucket
Čo máte vo svojom jedálničku najradšej Vy?

p.s. Pre kľud vašej duše o moje stravovanie, to rizoto som mala aj na olovrant:)(ďalšiu porciu, nie čast z tejto:D ), takže zas tak málo nejem:)))

20 komentárov:

  1. no ukážkový jedálniček, výživový poradca by mal radosť!:) tiež sa snažím jedávať ovsenú kašu na raňajky (med, mandle v šupke:), lanové semiacka, škorica, hrozienka, džem, .... )veľmi výdatné jedlo a zdravé na trávenie. A dnes sa chystáme na zapekanú brokolicu s varenými zemiakmi. Inak, môžem celý tvoj denný jedálniček okopírovať a použiť ho doma, lebo čo jedlo, to máme radi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Monica In Essence: no teda aj z vas by mal vyzivovy poradca radost:))), ja som jeden cas jedla aj lyzicky lanovych semiacok, zevraj najzdravie su ked ich riadne rozzujes, lebo inak nemaju pre telo vyznam, a potesila si ma komentarom,inak ta brokolica je nejaka popularna:))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nemal by radosť, kontrujeme to čokoládami :) ja ich práve jedávam proti nadúvaniu a rýchlejšiemu tráveniu, ako nerozžuté ti vlastne mechanicky posúvajú potravu v črevách a môžem odporúčať. Inak absolútne rýchly recept na brokolicu: uvariť brokolicu, na panvici si rozpalit olivový olej, šupnúť mletú škoricu (alebo akékoľvek korenie podľa chuti) a opražiť zľahka nakrájaný cesnak a poliať tým brokolicu a nastrúhať syr- aj obyč eidam je fajn, my dávame väčšinou liptovské oštiepky neúdené. len sa zapráši a je to hlavne rýchle a jednoduché.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. k tým mandliam dodám len toľko, že horké mandle môžu byť skutočne toxické, ale ak by si sa chcela otráviť nehorkými mandľami, musela by si ich zjesť približne 0,5 kg :D a to asi nezvládne ani môj orieškomilný ocino :) paradajka-mozarella-čerstvá bazalka je aj moja milovaná kombinácia..škoda že tie bazalky v kvetináči u mňa veľmi dlho nevydržia :-/ sú nejaé náchylné na vykapanie

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Monica In Essence : o ostiepkoch mi ani nehovor:) radsej si nekupujem, lebo by som to zjedla na posedenie, a skusila by som aj tvoj recept, len sa obavam toho cesnaku, lebo zvacsa je na mna moc tazky, aj ked viem, ze ked sa povari/opecie tak to z neho troska zmizne, no a to s tymi lanovymi viem, mam skusenost s celozrnnymi zemlami, ktore su nimi obsypane, ono vlastne lanove semiacka su take 2 v 1:))

    nina: aj ja som orieskomil:)), ale uz som troska skrotla a ovladam sa, kedysi som zvladla sadnut si aj k arasidom a jest a jest....len bohuzial orechy su kaloricke a myslim, ze aj tazsie stravitelne (nie som si ista), a s tou bazalkou v kvetinaci to mame tiez tak, akurat raz co vydrzala troska dlhsie, ale ostatne moc dlho u nas teda nevydrzali...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mňam to postrúhane jablčko si určite urobím a prídam k tomu piškoty :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. tak toto sa mi začína páčiť!!:)ráno začínam celkom podobne a po celý deň sa snažím udržovať akú takú zdravú stravu:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. strouhané jablíčko mám taky ráda, většinou si ho ještě míchám s mrkví :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. jedalnik je sice pekny ale podla mna toho jes malo...pridaj nejaky salat alebo nieco take,to ni neuskodi a ked budes mat k tomu syr alebo celozrnny chleba alebo tofu tak to bude ok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. tak ovsenú kašu môžem ale nie často, niekedy potrebujem si dať pauzu na týždeň alebo tak ........ brokolicu bohužiaľ nejedávam lebo u nás doma to nikto neje a tak sa neoplatí iba kvôli to robiť.... jablčka milujem na tento spôsob áá mozarellu som jedla iba v Poľsku ked som bola na stáži inak doma tiež nejedávam.... čiže asi tak :D

    OdpovedaťOdstrániť
  11. stylish fox: dobru chut..:)

    Kik:): :)

    Natálje: mne to chutna skor kazde zvlast, ale hentak mas aspon megavitaminovu bombu:))

    Nicola: tak ja som si napr. dala na olovrant este raz to rizoto, a ako sa hovori mensie porcie casto, kedysi ludia tolko nejedavali, len akosi sa zauzivali tie megaporcie....a jeden den to druhe den nieco ine, celozrnnu kaiserku som mala zase dnes, neboj sa ja si to striedam, a druha vec, ze dnes je aj zelenina luxus, ked sa kuknes na ceny...inak mrazenu zeleninu s maskom som mala zase pondelok...

    Tonkiss: no toto rizoto si robim tiez niekedy len pre seba, a vtedy si spravim vacsinou dam cast na obed a zvysok na veceru...

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Já tak nesnáším brokolici a skořici :D Ale jinak to vypadá dobře. Miluji všelijaké "zrní" :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. k mojim raňajkám tiež patrí Activia a potom ešte müsli:) brokolicu mám veľmi rada, na všetky možné spôsoby, asi najviac s cestovinami, ale ja cestoviny zbožňujem tak či tak :) a strúhané jablko tiež, a k tomu ešte mrkva a občas si k tomu nakrájam aj jahody, ktoré sa tam pre iných vôbec nehodia :D

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Super, podobne aj ja jedavam (teda snazim sa :D), zrovna vcera som mala brokolicu na obede v skole :) inak ja mam velmi rada brokolicu len mam s nou 1 problem..kedze som paranoidna co sa tyka cervikov, odkedy som raz jedla brokolicu a ked som ju rozkrojila bol tam asi 2cm tucny cerv.. tak teraz ked ju jem, mi to trva tak 3x dlhsie nez ostatnym lebo ju dopodrobna skumam a rozrezavam :D:D to len tak by the way :D

    OdpovedaťOdstrániť
  15. fuuuha tak toto nebude nejak pre mna :))) ja velky masozrac :D ale jablcko a mozzarelu lubim aj ja, inac same masko rano naobed vecer :D:D:D

    OdpovedaťOdstrániť
  16. brokolicu milujem :) zapekanú, v polievke, na pare, niekedy dokonca aj surovú :D
    no a máš fajné raňajky, inšpirujem sa tým asi a dám si dnes taký obed :)
    a postrúhané jabĺčka sú kapitola sama o sebe, mňam! niekedy si tak nastrúham aj mrkvu, to je tiež fajnotka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. To brokolicové rizoto, to vypadá dost dobře. Já většinou brokolici zapejkám s těstovinama, ale tohle vypadá líp. Kde splaším recept:-)?

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Mozzarella a zrovna ta z tvé fotky, je moje nejoblíbenější. Některé bývají takové náhořklé nebo jak to popsat. Jinak skvělý jídelníček;)

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for leaving comment:)