štvrtok 25. júla 2013
Príhody z obchodov
V sobotu som prešla okolo výkladu, kde bola ona. Čierna kabelka so zlatými detailami. Mátala ma. Preto sme sa o pár dní vybrali na výletík. Obkuknúť ju. Najprv som skontrolovala, či tam ešte je. Vošla som do obchodu, jedným očkom zbehla ponuku (a popritom hľadala, či tam nie je niekde aj ona - dvojča). Po chvíli sa ozvala pani predavačka, či mi môže pomôcť. Ozrejmila som jej, čo už dávno vedela, že vo výklade majú čiernu kabelku. Na čo som sa bez ďalšieho vyzvania dozvedela, že je koženná, za 129 eur a nie je v zľave (na obchode boli "vycapené" pútače s 30% zľavou). Väčšinou Vám následne ponúknu, či si vec, na ktorú sa pýtate, chcete aj pozrieť. Tentoraz to tak nebolo, tak som prevzala iniciatívu do vlastných rúk a po chvíľke ticha ju vyzvala, či si ju môžem pozrieť. Nasledovalo ticho. Nič sa nedialo. Nič nehovorila. A potom prišlo to, čo nerady počujeme, keď niečo chceme..."NIE.". Jasné, výrazné, bez okolkov. Nechápala som. Rozmýšľala som, či dobre počujem. Nie sú náhodou vystavené veci na predaj a obchody preto, aby nám ponúkli aj to, čo nepotrebujeme?
Po ďalšej dlhej chvíli prišlo pokračovanie: "Je vo výklade, ja sa tam nedostanem". Hm..,čo na to povedať. S nevôľou mi, ale ponúkla, že mi ju môže pripraviť na piatok. To už som vedela celkom jasne, čo jej poviem. "Ďakujem, nie som odtiaľto". V hlave mi blislo, veď som vôli nej prišla už dnes. A nie, nie som z okolia, dokonca ani blízkeho. A už len za to jednanie by som si ju nekúpila ani keby sa mi moc moc páčila. Pani vôbec netrápilo niečo také ako nevydarený obchod, skôr sa mi zdalo, že sa ešte škodarostne pousmiala a mykla plecami akože, veď to je môj problém nie jej.
Ešte hodinu som tento zážitok nevedela dostať z hlavy... Dokonca prišla aj myšlienka s odplatou. Nie z mojej hlavy. Vraj som si ju mala nechať odložiť. Ktovie, či by som si po ňu prišla. Ale už viem, že som sa nemusela strachovať, že by v tom výklade nebola:D.
Pripomenulo mi to, ako mi do oka padla mikina z Kenvela. Zhodou okolností tiež vo výklade. Asi sú pre mňa nebezpečné:DD. Moje číslo bolo na figuríne. Vypýtala som si ju. Vyskúšala. Sedela. Beriem. Pri pokladni som sa však dozvedela, že si ju nemôžem kúpiť, lebo je súčasťou výkladu, ktorý je pevný. Vraj mi ju odložia a zavolajú, keď sa bude výklad meniť. Myslíte, že zavolali? Prešiel asi mesiac a nič. Už mi to bolo podozrivé. Zrovna v tej dobe som sa ocitla aj na mieste činu. Výklad bol zmenený. Zašla som teda opýtať. Vraj ju predali. Prosím?? Čo na tom, že som ju mala odloženú, že som si ju nemohla zobrať so sebou...Tak mi ju objednali z inej predajne.
Do tretice ma zaujala malá (niekým nazýva aj desiatová) kabelka v Promode. Videla som ju na jednej babe na dovolenke. Skvelo jej dopĺňala biele ľahké letné šaty a sandále rovnakej farby aj materiálu. Vnútri ju nemali, tak sme vyskúšali, či nám ju vydajú z výkladu. Podarilo sa aj, keď z predavačky som mala pocit, že si ju chcela kúpiť ona. Už som čakala, že pri platení povie, že si ju nemôžeme zobrať, lebo je súčasťou výkladu. Nebola a ja som si ju domov odniesla, no aj tak som mala pocit, že si ju tá slečna vyhliadla a dáva mi ju len s ťažkým srdcom.
Stretli ste sa s niečím podobným?
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
Tak to sú strašné zážitky, hlavne ten prvý úplne nechápem... Ako keby im neišlo o to, aby čo najviac predali. Mne sa inak tiež často páčia veci z výkladov alebo figurín :D Naposledy mi v H&M dávali dole z figuríny sukňu, ale všetko prebehlo ok :)
OdpovedaťOdstrániťešteže tak:)
Odstrániťcoze??? predavacka ti nebola ochotna predat kabelku za 129 eur? akoze...dost velka drzost...ja by som jej povedala svoje a v zivote by som tam uz neprisla..resp.myslim si,ze ju chcela pre seba...a mozno aj preto ti povedala,ze nie je v zlave...ale nechapem preco bola vo vyklade...ak predavacky pre seba nieco chcu,preco si to neschovaju vzadu??
OdpovedaťOdstrániťno ten výklad nebol taký klasický, pozadie bolo nejaké drevo, ktoré nebolo priechodzie, takže sa tam dostala asi len zvonku, také tie výklady, čo musia odklopiť sklo, na druhú stranu význam takýchto výkladov moc nechápem...a ešte k tomu, keď ti povedia, že ti ju nachystajú o x dní neskôr...iné je, keď sú ochotné ísť a odklopiť sklo, ale tak beriem to športovo, aspoň som ušetrila..
Odstrániťto akoby povedali: nie, tie topánky si nemôžete vyskúšať... prepáčte, ale ani ohmatať.... smiešni obchodníci, nevedia ani základy nejakého blbého marketingu :D.. prišli o zisk - tak im treba :-P
OdpovedaťOdstrániťasi tak...
OdstrániťTohle úplně nesnáším,ale párkrát se mi taky stalo,že jsem něco chtěla z výlohy.Ty obličeje,bych nepřála nikomu vidět.Nechápu,jindy by člověku vlezli až do kapsy a někdy to vypadá ,že nemají zájem něco prodat.Mně bylo naposledy v obchodě řečeno,poté co jsem prodavačku upozornila,že na kraťasech chybí knoflík...No a co,tady máte náhradní,tak si ho přišijte..nejradši bych jí poslala na školení slušného chování.Chápu,že mají nějaké pravidla,ale vše se dá vyřešit s úsměvem a ke spokojenosti obou stran.Občas by to spravilo méně arogance a více dbát pravidla "Náš zákazník,náš pán".Tohle mi připadá jako výsměch všem slušným obchodníkům,jakoby to snad ani nebyl zdroj jejich obživy a nezáleželo jim na tom jestli si někdo něco koupí.
OdpovedaťOdstrániťja ich zase chápem, keď to musia vyzliekať z figurín, ale pokiaľ sa jedná o niečo menšie...,ak by chýbal gombík mohli by ponúknuť zľavu, predsa len nejde o 100% výrobok...minule sme zas boli v parfumérií a na odpoveď, či niečo hľadáme, sme klasicky odpovedali, ďakujeme pozeráme, na to prišla odozva, iba pozeráte? mala som dojem, že nás odtiaľ vyhodíme, pretože len pozeráme...
OdstrániťTakhle oni se chovají :D
OdpovedaťOdstrániťja som takmer prišla o rozum v Cropp-e, mala som kupón z ISIC-u, vybrala priateľovi košeľu, chcela zaplatiť a že oni mi tú zľavu neuznajú. Že kupón platí len na dámsky sortiment...wtf? nikde to nebolo napísané... a čo všetci študenti mužského pohlavia? pýtala som sa, či im to nepríde diskriminačné. Neprišlo. Dala som si zavolať vedúcu predajne, ktorá tam ,,náhodou´´ nebola.. O deň na to som sa vrátila do obchodu, bola v ňom iná smena predavačov. Opäť problém, že je to pánska košeľa. Vravím im, že ju chcem nosiť, no a čo že je pánska...verdikt: NIE ...
OdpovedaťOdstrániťporadím ti, nesnaž sa o to ani v Reserved-e. Brat si tam kupoval tričká, tak som, že mu podhodím Euro26 nech to má so zľavou. Ha, to by bolo aké jednoduché. Že to platí len na dámsky sortiment. Tak mu požičal priateľ. Ale je fakt, že je nanič, ak by si skutočne chcela košeľu (veď hranice vkusu sa posúvajú) a nemohla si ju kúpiť, lebo máš nárok len na dámsky sortiment...
Odstrániťtak s tou kabelkou si ma fakt dostala:) neviem, čo by som v tej chvíli urobila ja:D našťastie ma takéto niečo ešte nestretlo:)
OdpovedaťOdstrániťanotherdannieslife.blogspot.com
našťastie mi za ňou nešlo srdce vyskočiť, tak som to nejako ustála, ale myslím, že by ťa to znechutilo dostatočne na to, aby si sa z "chcenia" vyliečila:). A kedže som si ju nestihla ani vyskúšať a zistiť, či by mi šla, liečilo sa mi o to ľahšie:).
Odstrániťbože, aké super čítanie :) ale ber to tak, nebola Ti súdená :)
OdpovedaťOdstrániťno, stalo sa, v Textile House som chcela kabelku z výkladu, ale bola už rezervovaná :/
tentoraz som to nehodila na to, že mi nebola súdená:), nejak som nepotrebovala dôvody:D...človek s vekom berie veci menej tragicky a dokáže sa nad nimi aj pousmiať:), dúfam, že aj ty si tú kabelku brala tak, že ti nebola súdená, podľa m%na si namiseto nej našla isto ešte krajšiu:)
OdstrániťNeuvěřitelné! Já naštěstí žádný podobný problém nikdy neměla, naopak mám pocit, že prodavačky jsou mnohem milejší a vstřícnější než kdysi (ale asi záleží na tom, jestli mají svůj den...), každopádně mě při nakupování trápí jiné věci, zrovna dnes o tom píšu na blogu :-)
OdpovedaťOdstrániťVELKÁ giveaway
myslím, že to bude záležať aj od toho "dňa", predtým som zase mala šťastie a dokonca ma ich pár aj milo prekvapilo, takže ich rouhodne nehádžem do jedného vreca:), idem si k tebe prečítať, čo ťa trápi...
Odstrániťjeziis toto nenavidim a hlavne v HM!!!! lebo vacsinou ja vzdy beriem veci z figuriny lebo maju taku velkost ako ja..raz v HM mi nechceli predat pulover ale toolko som bzucala a kricala az mi to predali :D
OdpovedaťOdstrániťteba, aby sa človek bál:DD
Odstrániťhmm teraz neviem ci som koment dala abo nieee
OdpovedaťOdstrániťtoto nenávidím, akože načo robia výklady, keď ten tovar nechcú dať? :D kašlem na ich trápny podnikový marketing, nech si ho strčia do mačky. Aj keď zčasti to je aj slovenská mentalita nevieme, nechceme, nedá sa. Aj človeka prejde chuť nakupovať :D
OdpovedaťOdstrániťToto se mi ještě v obchodě nestalo, ale jinak prodavačky mě také vytáčí, jejich neochota je někdy zaražející, hlavně v Sephore, když jsem šla nakupovat vánoční dárky, nebyly schopny mi pomoc najít, co jsem hledala, přitom jsem tam ten den nechávala poměrně velkou častku. Hmmm, asi jsem nevypadala tak lukrativně jako jiné zákaznice, aby mi poskytly stejný servis. Neskutečné.
OdpovedaťOdstrániťtak to je už fakt na zamyslenie, niekedy som tiež rozmýšľala, či je to aj od toho ako človek vyzerá a keď nevyzerá dostatočne "zazobane", tak načo sa mu venovať...
OdstrániťNo ale to je v podstate naša chyba ako sa k nám personál správa. My sme vždy ticho, neozveme sa, nespravíme "poriadok", nezavoláme si nadriadeného, držím ústa a potom doma si sami pre seba zanadávame, že aká nepríjemná predavačka/úradníčka/whatever. Ale tí ľudia možno nevedia, že sa nám ich prístup nepáčil. Ja som sa tiež stretla s rôznymi neochotnými ľuďmi, ktorí boli platení za to, že sa majú usmievať a obskakovať zákazníka. Nikdy som nebola povýšenecká a arogantná, ale keď sa ku mne predavačka správa ako k h...u, tak sa aj ozvem, prípadne si dám zavolať jej nadriadeného. Naposledy sa mi to stalo v banke, slečna v okienku bola zrazu hneď milšia. Jedna moja známa psychologička vraví - to, ako sa k nám správajú ľudia, je naša chyba. Myslím, že má pravdu.
OdpovedaťOdstrániťTo ale muselo byť -___- ja som nikdy nič nechcela z výkladu :D ale predavačky bývajú väčšinou na mňa milé skôr doktorky ma ako keby nemali radi -.- Toto vie naštvať, mohla byť len rada že si do toho obchodu išla :D
OdpovedaťOdstrániťwww.ewingsmin.blogspot.com
hmm tu ide o to, ze tym predavackam je to jedno, ani v jednom pripade nie su majitelmi obchodu...a dostanu smiesnu vyplatu, tak naco by sa snazili...je pre nich jednoduchsie stat a nic nerobit, a hlavne nenamahat sa :DDD
OdpovedaťOdstrániťurčite má každé zamestnanie pre a proti a nemusí byť vždy jednoduché ho vykonávať, navyše pokiaľ človek nemá svoj deň, na druhú stranu, taká drobnosť ako úsmev zlepší náladu nielen zákazníkovi, ale vie blahodárne pôsobiť aj na samotnú osobnosť obsluhy...aj keď usmievať sa celý deň tiež nie je jednoduché..máš však pravdu v tom, že čo nie je moje nebolí...
Odstrániťja by som si ju po tomto jednani nekupila uz len z trucu :)
OdpovedaťOdstrániťhttp://biancaprincipessa.blogspot.sk/
Ďakujem za každý jeden komentár, kde ste sa podelili o svoje skúsenosti!
OdpovedaťOdstrániťNa toto musím reagovať :D U nás máme málo normálnych obchodov a keď sa do jedného z nich dostali krásne Ed Hardy botičky, ktoré som si už na nete obzerala neviem ako dlho, ale oblečenie ani topánky z netu nekupujem, mám totiž divné veľkosti. Raz mi je dobre to, raz ono. Tak som celá vytešená išla dnu, že si ich vyskúšam a na nete objednám. Tak som šla za pani predávačkou, teda skôr kamoška sa pýtala, lebo ja nemám rada také to vyskúšam nekúpim, ale chcela som hrozne vedieť akú veľkosť si mám kúpiť, tak som šla a na boty sme sa pani predávačky (majiteľky) spýtali a ona z fleku, ale to sú drahé topánky, nato sme jej odpovedali, že my vieme a ona ešte skúsila pár viet na odradenie kupujúceho, veď asi nepotrebuje zarábať. Nakoniec mi ich s ťažkým srdcom dala vyskúšať. Zistila som, že 5 sú mi veľké, ale aspoň niečo som si z toho obchodu odniesla okrem toho blbého pocitu, že podľa pani predávačky nemám ani na boty :D Ešte dlho mi táto príhoda vŕtala v hlave a mala som chuť si tie boty niekde zohnať a ísť sa k nej do obchodu v nich promenádovať. Možno nabudúce, ale odvtedy tam už moc nechodím.
OdpovedaťOdstrániť