piatok 31. decembra 2010

For all purposes


Počuli ste už o kokosovom oleji?
Nie? Áno? Nevadí, tak či, tak, sa Vás pokúsim zasvätiť do jeho tajomstva.


Bio - prírodný panenský kokosový olej bez prímesí a konzervantov:
Možno vás navnadím a už v blízkej dobe poň budete bežať do obchodu, alebo si ho objednáte cez internet.
Tento olej sa získava z čerstvých kokosových orechov procesom lisovania za studena a separáciou centrifúgou Obsahuje vysoký obsah mastných kyselín so stredne dlhými reťazcami, špeciálnou kyselinou laurovou, stimuluje metabolizmus, zvyšuje prirodzenú imunitu a je pohotovým zdrojom energie. 
Možno si pod slovom olej predstavíte, klasický tekutý, tento je v tuhej konzistencií, možno skôr ako masť. Keď ho však budete skladovať pri izbovej teplote má tendenciu sa topiť. Nie v celom objeme, záleží to na výške vašej izbovej teploty. Skladovať by sa mal v suchu a mimo dosahu slnečných lúčov. My ho máme klasicky na linke, kde naň priame slnečné svetlo nedosiahne. Nemá sa skladovať v chladničke! Tuhne pri teplote nižšej ako 26°C (to som práve vyčítala z obalu). A tento môj pochádza zo Srí Lanky. Trvanlivosť je 2 roky od dátumu výroby.



A prečo o ňom píšem, lebo:

  • neobsahuje cholesterol, je pre Vás teda vhodný pokiaľ máte zrovna takýto problém ( dokáže tiež cholesterol odbúravať)
  • kyselina laurová,ktorú obsahuje, pôsobí proti vírusom, baktériám, či plesniam
  • má nižšiu energetickú hodnotu ako ostatné tuky, jeho trávenie je podobné skôr sacharidom
  • pomáha pri chudnutí, udržiava dlhšie v tele pocit nasýtenia (pár lyžičkami sa dá potlačiť pocit hladu na niekoľko hodín). Veľký význam má k zabráneniu JOJO efektu, pokiaľ ním nahradíte väčšinu tukov
  • a to prečo som sem okrem iného tento článok zaradila je, že  vďaka zloženiu blízkemu našej pokožke je ľahko vstrebateľný a príjímaný naším telom. Používajú ho mnohé kozmetické firmy(napr. do krémov). Vhodný je na suchú poškodenú pokožku. Ale aj ako zábal na vlasy:) - pokožku hlavy. Na masáže.
  • má príjemnú vôňu, teda pokiaľ Vám kokosová vôňa nevadí:). Vôňu aj zanecháva.
  • vhodný na pečenie a smaženie nie však pri teplote vyššej ako 180°C


Ja som ho vyskúšala na smaženie mäska (aj zemiaky) - nezanechá vôbec nejakú pachuť, je chutné a mňam. Ani pri rýchlom opečení zemiakov, nezanecháva pachuť. Že boli opečené na kokosovom oleji viete len vy, nikto to nepozná, možno podľa jemnosti a fajnovosti niekto spozná rozdiel.
Asi 2x som ho vyskúšala na odlíčenie, kedže som sa dočítala, že pokožka je po ňom jemná, hladká a hydratovaná. Skutočne taká ostala, aj keď som sa v prvom momente obávala, že sa mi zapália póry a vznikne z toho galiba. Nič také sa nestalo. Ako plus máte vôňu, ktorá Vám v pleti ostane. Ak však na tomto oleji aj varíte troška Vám to bude pripomínať práve varenie:). :))
Kedže mi ho máme hlavne na varenie, a na odličovanie mám iné produkty, zostávam verná im. Odporúčam však vyskúšať.

Dostanete kúpiť buď v bioobchodoch ( ja som kupila 500ml za 12,07eur). Je však dostať aj internete,  vo väčších menších baleniach. Takže kľudne zoženiete aj 100ml balenie na skúšku, 50 ml som si nie istá, ale malo by byť tiež k dostaniu. 
FAKT VYSKÚŠAJTE, keď už fakt nesadol ako odličovač, kľudne s ním varte, alebo naopak. Oči som si s ním odličovať neskúšala! Dúfam, že budete spokojní/é.:) 
Have a nice day:)
    Viac sa môžte dočítať napr. na tejto stránke ( samozrejme je ich ešte omnoho viac stačí Google:) )
    http://www.biosen.sk/kokosovy-panensky-olej-200ml-bio-1204.html


    2 komentáre:

    1. Happy New Year!

      http://mode-blogs.blogspot.com/

      OdpovedaťOdstrániť
    2. Hmm vypadá zajímavě... :)
      Dík za komentář na mojem blogu.
      Happy New Year! :)

      http://dasdushablog.blogspot.com/

      OdpovedaťOdstrániť

    Thank you for leaving comment:)