štvrtok 24. mája 2012

2 x v KLIER-e


Asi pred vyše mesiacom som navštívila kaderníctvo Klier. Síce som si o tejto sieti kaderníctiev prečítala svoje, napriek tomu som moc nemala na výber.
Aby som Vám to trošku objasnila: mama už nutne potrebovala navštíviť kaderníka, čas je neúprosný a 5 týždňov od poslednej návštevy, už bol dávno preč. Väčšinou nejaký čas navštevujeme jednu kaderníčku (len raz sme mali kaderníka Igora, ten strihal a farbil perfektne, žiaľ nejak sme nemohli utrafiť dobu, kedy sme mohli my a on mal voľné a keď už konečne, tak výsledok nebol taký oslnivý ako prvýkrát), po čase však pozorujeme stagnáciu a preto hľadáme novú. To sa stalo aj tentoraz. Navyše som zhodnotila, že aj moje vlasy potrebujú nejaký tvar a jarné zastrihnutie (začali sa mi štiepiť konce, čo si budeme hovoriť, nevyzerá esteticky).
Do Klieru vás zoberú bez objednania, čo nás prekvapilo bolo, že si na nás dali čas, žiadny stres, že za pol hodinu musí ísť ďalší. Kto prišiel, dostal odpoveď nech sa zastaví za pol hodinu, prip. za hod.:).
Keď sa mama dohodla, aký odtieň chce, kaderníčka jej natrela najprv korienky a až po čase zvyšok. Doteraz sme sa stretli s tým, že natreli na jedenkrát celé vlasy. Aj keď posledná robila štýl "tón v tóne", pri ktorom by to inak ani nešlo.
Čo nám však prekážalo, že pokiaľ s vami niekto príde, môže si akurát sadnúť do nejakého kresla, v ktorom strihajú. Kabelka si môže svoje miesto nájsť na zemi, pokiaľ ju celý čas nechcete opatrovať na kolenách.
Čas pôsobenia farby na maminej hlave nám personál skrátil osvetou vlasovej kozmetiky. Po tom, čo sme prezradili, že momentálne máme Kerastáse a nič moc, pani zhodnotila, že ten žiaľ rieši vždy len jeden problém a chýba im hydratačná rada, ktorá je očakávaná. Ponúkla nám kozmetiku Paul Mitchell ako prírodnú, ktorá vyplavuje silikóny a všetky zvyšky, ktoré by nemali na hlave, čo robiť.
Medzitým som sa dostala na radu k jej kolegyni, ktorá mi vlasy pekne zostrihala a i keď som najprv mala obavy, že zobrala moc (hlavne predné vlasy ma miatli), odchádzala som spokojná. Brala na vedomie, že centimeter je ozaj centimeter. Vlasy mi pred strihaním umyla Paulom Mitchellom a použila aj styling.
Jej staršia kolegyňa, ktorá sa venovala mame nám ozrejmila, že Kerastáse je silný koncentrát a pokiaľ vyslovene nemáte problém, ktorý má riešiť je skôr na škodu. Prezradila, že chodia aj na školenia a kozmetiku Paul Mitchell majú výskúšanú aj na vlastnej hlave. Čo je podľa mňa správne, ako inak by ste mohli o niečom zasvätene rozprávať. Celkom si už nepamätám, čo všetko sme si povedali, ale odchádzali sme spokojné. Aj umývanie vlasov som si užívala, žiadna potečená voda na krku (aj to sa nám stalo), zaliate uši vodou a podobné príhody.
Aby sme si však nemysleli, že toto je štandart tejto siete, "okúsili" sme Klier aj druhýkrát.
Z môjho pohľadu diametrálne odlišný prístup. Dokážem pochopiť, že nie každý má vždy svoj deň, ale reprezentujem aj svojho zamestnávateľa. Už v ten deň som si hovorila, že je deň blbec. Hneď ako som pri vstupe videla naše nové (nie tie, čo sme mali minule) kaderníčky, v duchu som si povedala, že asi sme predsa len mali počkať do víkendu na tie naše overené. Podľa mňa tej jednej vôbec nešiel "blond" k jej tónu pleti a už vôbec nie biela čelenka. Druhá mala tiež premelírované "prúžkové" vlasy. Nechcem sa nikoho dotknúť, ale na mna pôsobili skoro ako upratovačky. Nie sme tu však na hodnotenie výzoru.
Po dosť dlhej dobe vyberania odtieňa pre mamu (akosi sa nevedeli trafiť), som vyberala ja s mojou (chcela som najmä zatreť fľak, na ktorý mi nechytala farba doma, a dotrieť odrasty). Stále sa uisťovala, že ale farbu dáme na celé, samozrejme, že som povedala áno. Chcela mi dávať tmavé a kedže ja mám podklad tmavý, vedela som, že by vyzeral ako čierna, volila som preto svetlejšie odtiene a keď som už nejaký mala, vždy mi nútila ten vedľa. Keď sme po hodnej chvíli našli jeden, zistila, že ho nemajú. Chcela mi namiešať svetlý s tmavým, aby bol výsledok podobný tomu, čo vybrala pôvodne. Ani neviem prečo, ale akosi som nedôverovala jej schopnostiam. Presadila som si teda len samotný svetlejší odtieň.
Jej kolegyňa zatiaľ mame ponúkla časopis na čítanie. Moja medzitým stihla ostrihať ofinu dievčatku a sľúbila zostrih aj pánovi. Neponúkla mi žiaden časopis, len mi na podnet výsluchu aký šampón používam a že by som potrebovala niečo na farbený vlas (vlasy som si farbila občasne, 2 x šampónom  a farbou asi aj pred 2 mesiacmi pred touto návštevou, možno aj viac ). Ako v škole pri skúšaní pokladala otázky, čo používam a aký som si teda minule kúpila šampón a akú radu,...Potom mi dala pokoj, lebo šla strihať pána, napodiv mi už tentoraz po dofarbení celej dĺžky ponúkla časopis. Doniesla mi s účesmi, čakala som niečo aspoň na čítanie, nie takmer len obrázky a učesy venované svadobnému dňu. A to som Vám nepovedala o farbení, keď mi dofarbila dĺžky, mala som z nej dojem, že by mi najradšej vlasy vyšklbala. Keď som mala vlasy ofarbené v "slížoch" zrazu mi jeden preletel cez celú tvár (ofarbený), dobre, že mi nevbehol do oka, asi by som sa bola poďakovala.
Čas pôsobenia na maminých vlasoch prešiel a prišlo umývanie. Klier má však len dve umývadla a do druhého si tá, čo farbila mňa "nakýblovala" pána, ktorého strihala. Uplynul však aj môj čas a chcela mi vlasy navlhčiť a nechať, aby farba bola jednotná. Preto sa postavila a čakala, kým doumýva mamu. Pritom niečo podotkla a preto sa kolegyňa ponáhľala, brala som to tak, že vlastne ukrojila aj z času pôsobenia balzámu mamčiných vlasoch. Treba podotknúť, že na okraji ostala farba po mame, ako inak neutretá:D. Vždy, keď to nečakáte prichádza prekvapenie a ja som po navlhčení dostala uterák za krk, aby ma netlačilo umývadlo. Aj keď to bol bodík k dobru celkový dojem to už nezvrátilo. Pri umývaní som myslela, že mi zmyje hádam aj lícenku. Nekašlala sa moc ani s uchom, trošku ho zakryla, ale niekedy prenikla voda aj tak, že som myslela, že zachvíľu ju mám vnútri v ňom. Sem-tam sa zbadala, spýtala sa, či ma nešticuje, ale aj pri fenovaní a farbení sa pozerala túžobne von na okoloidúcich ľudí, takže som vôbec nemala dojem, že ju to zaujíma a niečo sa mojou odpoveďou zmení. Keď sme sa konečne dostali k fénovaniu, nepoužila nič na ochranu pred teplom z féna. Cítila som len horúci vzduch (keď zostala na jednom mieste dlhšie, aj vriaci). A stále až nezmyselne česala.  Pri prvej návšteve som brala ponuku prípravkov prirodzene ako chod rozhovoru, zatiaľ, čo tu som odhalila taktiku, že Vám skrátka vždy niečo ponúknu. Preto sa nedala a využila šancu, pri ročesávaní mokrých vlasov, čo používam na rozčesávanie. Povedala som, že nič, lebo si ich mokré nikdy nečesem, nechám ich voľne vyschnúť (dobre v poslednej dobe vyféujem korienky, lebo používam jeden produkt od Mitchella) a potom už idú v pohode. Potom chytila druhý dych, fénovala a česala, pričom narážala do okraja operadla, kedže mám dosť dlhé vlasy. Ten zvuk nebol moc príjemný. Ďalším bodom bolo, že sa ma ani nespýtala, kde nosím cestičku, len si ju sama určila na stred. Nenosím ju tak, lebo mi to nejde k tvári. Aby reč nestála a mala šancu ešte niečo ponúknuť spýtala sa, či používam nejaký olejček. Odpoveď znela: Áno. Aký? CHI.
Pri farbení, sa častokrát zafarbí aj koža okolo vlasov. Moju vôbec nezaujímalo, či nejaký make-up na tvári mám (asi to mám brať ako kompliment, že je taký prirodzený), zobrala utierku a pošúchala. Ďakovala som, že nemám nejaký tmavší make-up:D, lebo by som po "obchoďáku" chodila ako s "čelenkou". Aj tak mi ostal na čele fľak, ktorý si nevšimla. Podľa mňa ju to absolútne netrápilo. Keď konečne dofénovala, dala na vlasy olejček a nejaký sprej, zobrala sponky a ja som v duchu, že, čo ide robiť, veď som nechcela strihať. Sponka mi pevne zopla vlasy (keď myslím pevne, tak to je tak, ako keď Vám idú robiť spoločenský účes a musí držať), a.... šla pre vatu, zotreť po sebe stopy. Odložila ju. To už stála pri mne mama a vypýtala si vatu späť, kedže na krku som mala fľak, ktorý som nemala šancu vidieť.
A prekvapenie na doma. Za uchom som mala farbu.
Ha, a predsa som čosi zabudla. Pri umývaní "tresla" (inak sa to nedá ani napísať), že mi vlasy chytajú na tmavo, že mám tmavý pigment a keby ma farbí nejaká kaderníčka, mám jej to povedať (rozmýšľala som, či jej povedať, že mi u jednej farba dokonca nechytila, tmavšia na svetlejšiu, ale nechala som to radšej tak). Neviem ako na to došla, keď jediné miesto kam farba mohla chytiť bol ten centimeter odrastov. Pri fénované som videla, že na tmavo isto nechytili, keď sa tam na mňa "škerila" svetlá farba. Zatiaľ, čo ona sa rozplývala, že je to skutočne krásna farba, pritom ju ťažko mohla vidieť....
No, čo život je krásny a plný prekvapení...aj keď niekedy sú drahšie...

Aké máte skúsenosti s kaderníctvami Vy?
Farbíte doma alebo to nechávate na profesionálov? Som otvorená aj iným možnostiam:)...

Nedá mi sa nespýtať, či ste navštívili kaderníctvo Klier. My sme párkrát boli ešte v jednom, kde sme si kúpili slnečnú radu od L´orealu a tuším nejaký šampón. Zakaždým, keď sme tam došli, tvárili sa, že sú niekto...a za pokladňou sama kráľovna:D.

25 komentárov:

  1. ja ku kaderníčke nechodím po tom čo ma raz ostrihala na štýl beatles :D vlasy som si farbila len dvakrát šampónom, ale sama doma... a aj sa strihám sama, poprípade mi to mama vzadu skontroluje a zarovná :)
    a bojím sa presne takéhoto zážitku aký si opísala, takže to je druhý dôvod prečo nechodím... a posledný je- peniaze :D musím šetriť

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. moju spoluziacku na zakladke, ktora nosila skor kratsie(ale nie uplne kratke)vlasy, raz zle pochopila a namiesto skratit o centimenter ju na ten centimeter ostrihala...ona to potom vylepsila tym, ze si ich ofarbila na cerveno...
      Ja by som sa tiez nesla farbit, ale kedze mi ta farba doma nechytila, musela som podla svojho skusit vsetky moznosti...

      Odstrániť
  2. Ja odpadnem :D Vždy som chcela vyskúšať Klier, ale nejako som sa toho obávala, po tejto tvojej skúsenosti tam asi nepôjdem :) .. Ja chodím stále len k jednej a tej istej kaderníčke a som spokojná zatiaľ :))

    http://flying-in-life.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslim, ze v tejto sieti zalezi na tom, na koho natrafis, nemozeme hadzat vsetkych do jedneho vreca, ale uz len z toho ako sme si predtym sli len kupit sampon (mali akciu 1+1) a chovali sa tak ako by sme ich obtazovali a boli socky... som moc mienku o nich nemala. Ak ta zaujima viac staci si dat Omlazeni.cz, das si vyhladat Klier...

      Odstrániť
  3. uff, tak toto je zase neskutočná vizitka...
    nechápem prečo tým ľuďom nerobia nejaké školenia, ako by sa mali chovať, lebo potom to takto dopadne...
    ja si farbím doma, mám jedného overeného kaderníka, za ktorým idem, keď už naozaj potrebujem, alebo keď mám emergency (napr. keď mi farba chytila na zeleno)
    pretože okrem neho mám 3 dosť zlé skúsenosti:
    1. Chcela som karamelovú farbu vlasov - dostala som sivasté s blond melírom
    2. Chcela som platinovú blond - dostala som žlté odtiene slamenej blond
    3. Chcela som podstrihnúť končeky - -15 cm z dĺžky :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. klobuk dole, ty mas krasnu farbu vlasov:), ja tiez farbim doma, ale po tom, co som mala vytahanu farbu zo zosvetlovania, nafarbila som si vlasy len samponom, zial nevysiel na celu hlavu a dalsie razy mi prave na ten vynechany kusok nechcela vobec chytit, skusila som farbu, ale nepomohlo, preto som sa skusila obratit na odbornika. Som rada, ze strihanie som stihla este minule, ked pani vedela, co chcem, tejto by som sa nedala za nic...:D. O zastrihnuti som tu uz pisala, tiez mi ostrihala polovicku dlzky, normalne som z toho revala, este to bolo tak ako ked deti vystrihuju nieco z papiera, cik-cak...takze som musela vyvalit dalsie peniaze na to, aby mi to zastrihla aspon tak, aby to vyzeralo, ze som si to nestrihala sama a napita..

      Odstrániť
  4. Poslední tři roky chodím k mojí kamarádce, která má kadeřnictví a nemůžu si stěžovat...Vždycky u toho pokecáme...

    No a po tomhle článku ji rozhodně měnit nebudu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to je najlepsie, kamoska pochopi, co chces a este k tomu pokec, super aj, ked sa dlhsie nevidite spojite prijemne s este prijemnejsim(skraslovanim)uzitocnym:). Aj ked vacsinou byvaju kadernicky zhovorcieve, niekedy to je nanic, ked je ticho a nemate si, co povedat...
      Myslim, ze by bola blbost menit!

      Odstrániť
  5. Jesusmaria, pri slove Klier mi naskakuju vyrazky! Mam odtial jednu z najhorsich kadernickych skusenosti v zivote :( Tiez som doplatila na to, ze som podlahla caru ostrihania bez objednania... dopadlo to hrozne a bolo to prvykrat, co som v kadernictve odmietla zaplatit plnu sumu.
    Na druhej strane, syna tam strihat davam. Ale chodime presne do jedneho konkretneho Klieru k jednej konkretnej kadernicke a za 15 minut a 3,70 sme vybaveni k spokojnosti.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som nepodlahla caru "bez objednania", skor som navyknuta, ze sa objednam, vzdy sme nasli kompromis, kedy sme mohli k tym predchadzajucim dojst. Obdivujem ta, ze si sa vzoprela! Tvoje postrehy si cenim, lebo vies posudit objektivne!
      No po tomto zazitku mama isto pocka na tu "svoju", ja zatial nejaky cas vydrzim bez:).

      Odstrániť
  6. Já v Klieru byla cca před 4roky, chtěla jsem být na blond, a odešla jsem černá jak boty :D (s tím, že ta černá měla být světle hnědá...). Takže Klier už u mě nikdy víc...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no niekto je mozno farboslepy, aj ked tam si clovek myli skor dvojicu farieb,...toto bude asi nova diagnoza...
      Chuda, musel to byt sok pri pohlade do zrkadla..:(

      Odstrániť
  7. Ja som využívala kaderníctvo Klier práve kvôli tomu, že nebolo potrebné sa objednať a kedže ja nikdy nemám čas, častokrát to vyhralo i keď som vedela, že spokojná som od nich odišla iba raz.
    Presne ako píšeš, záleží od slečien ktoré tam momentálne majú smenu, bola som na 99 % spokojná ale i úplne sklamaná. Ak by som chcela nejaký melír a dobrý strih, už yb som tam len tak nešla, pretože niekedy natrafíš na mladú študentku, ktorú presne ako píšeše, zaujíma všetko okolo len nie tvoje vlasy. Ak potrebujem len ostrihať konce, prípadne dofarbiť korienky (mám na čierno, čiže nie až takyý problém s farbou), tak tam pôjdem znova.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. myslim, ze niekedy nie je potrebne ani natrafit na mladu studentku, minule ma strihala povedala by som zrovna taka studentka a ked jej druha povedala, co to vlastne chcem (lebo som to vysvetlovala zrovna jej), tak to ostrihala presne tak, a pritom brala fakt ohlad, aby mi nesotrihala viac ako som chcela, tato druha zase bola presny opak a od studentskych cias asi ubehlo viac casu...

      Odstrániť
  8. priznám sa, že toto kaderníctvo nepoznám. ja osobne si vlasy nefarbím, urobila som to dvakrát- raz v 15 a na červeno :D :D no comment... a potom minulý rok semipermanentnou farbou. podomácky. strihať sa chodím tu, kde bývam, k jednej šikovnej kaderníčke, ktorá inak strihá v nejakom salóne v optime. predtým som sa strihala taktiež tu v dedinke, ale u inej kaderníčky, ktorá zas pracuje v salone v auparku, ale už akosi odmieta doma strihať ľudí. cena je neporovnateľná. kým tu som dala 3€, teraz už vlastne 6€ u tej druhej, tak priamo u nich v salóne by mi za polodlhé vlasy naúčtovali asi 25€... keď som nosila boba, tak 17€ :) s obomi som bola veľmi spokojná. táto druhá dokonca na prvý pohľad zhodnotila moje vlasy a povedala mi o všetkých problémoch a starostiach s vlasmi, o ktorých som si myslela, že viem len ja :D a keď som si myslela, že jej budem 10 minút vysvetľovať, ako sa chcem ostrihať, tak ma prekvapila vyhlásením, že či to chcem tak a tak a mne neostalo nič iné len súhlasiť, lebo to bolo presne to, čo som chcela... kým sa bude dať, nevymením ju za nič. ja by som si totiž radšej ostrihala končeky sama, než by som mala ísť k novej kaderníčke o ktorej nič neviem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mna prekvapilo, ked som si v jednom casopise precitala odpoved na jednu otazku, ze byva zvykom, ze ked chces len zastrihnut ofinu, tak to byva bezplatne, osobne by som povedala, ze realita bude uplne ina...a myslim, ze mozes byt v siedmom nebi, ked si nasla takuto uzasnu kadernicku, dost casto pozorujem, ze ani tato zena v profesii nevie komu ide aka farba a tvar ucesu, pritom by som povedala, ze ten kto je vo "fachu" na to bude mat "oko"

      Odstrániť
  9. uf tak neprijemny zazitok :D no hold, kazda kadernicka je ina :D...tie klier kadernictva to su v obchodnych centrach vsak?....aj my sme chodili do hair city alebo ako sa to volalo a to zrusili, mala som tam aj super kadernicku ale tam jedna isla na matersku a druha sa vratila na dedinu strihat..a tak chodim teraz k jednej co tam tiez pracovala ale nic moc..da sa, ale mohlo by byt lepsie, aj tak si nechvam rast vlasy a chodim len podstrihovat, ale myslim, ze casom ju yvmenim, len neviem za koho :-/...a farbit si nefarbim, takze neviem...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hej to su tie, a do haircity sme chodili aj my, prave tam bol ten Igor, ale vsetci neboli rovnako kvalitnny, narazili sme aj na jednu, ktora mame pustila vodu az za krk ako jej zmyvala farbu, a ked sme sa o tom zmienili inokedy kolegom, povedali, ze to je jej specialita:D, raz som dokonca v casaku, co bol v lietadle nasla kupon na 100sk zlavu, zial onedlho Haircity zrusili...ty si z trnavy, ze...tam som bola v chic v galerii, ale tiez zalezalo na koho si natrafila, myslim, ze Mia bola spokojna, ked jej tam stahovali ciernu...

      Odstrániť
  10. tak toto je naozaj nepríjemná skúsenosť..ja našťastie chodím ku kaderníčkam ktoré už poznám a viem že o vlasy sa pri nich nemusím báť..keď poviem "len podstrihnúť", tak to aj naozaj dodržia a nikdy sa ešte nestalo že by som bola nespokojná, navyše nikdy neplatím u nich nejaké horibilné sumy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no ja sa niekedy bojim aj u tych co poznam, k tej predposlednej sme chodili dlhy cas, robila krasne farbu ton v tone, ale sla na matersku a teraz robi popri dietati ako odreagovanie a zdalo sa nam, ze uz to nie je ako kedysi..
      takych ako mas sa treba drzat:)

      Odstrániť
  11. No ja mam v ramci kadernictiev svoju historiu, aj ked nie v ramci farbenia, ale strihania. Mam totiz kucerave vlasy a par rokov som hladala v Trnave kadernicku, ktora vie, co naozaj kuceravym vlasom svedci, ako ma moze ostrihat a rata s dlzkou, lebo vie, ze ked su mokre a rovne, su dlhsie, ako ked sa ususia. Sranda je, ze je to nasa rodinna znama a vyskusala som ju az po xy inych kadernickach :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Give me your arms, please?! How do you work out to get those result? Share with me...
    Phlox

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. of course I can:). I think it is from my everyday work from my teenage age...

      Odstrániť
  13. Hm, poučný článok :)) Byť na Tvojom mieste, tým "kaderníčkam" tam všetko do detailov poviem, čo sa mi nepáčilo... U nás na to ľudia nie sú veľmi zvyknutí, ale myslím si, že by im to neuškodilo...
    Ja som dĺĺĺho chodila do Toni&Guy, bola som spokoná, no potom som chcela prejsť na farbu INOA a šampóny Kérastase (čo oni žiaľ nepoužívajú), odvtedy chodím do pomerne neznámeho kaderníctva a služby si neviem vynachváliť. Moja kaderníčka Simonka sa mi venuje aj 3 hodiny, používajú môj obľúbený BioIonic (žehličku aj fén), Tangle Teezer, proste super. Inak, kaderníctva sú podľa mňa hákliva téma, nájsť dobré je umenie :/

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Dobry den, aj ja sa chcem podelit o neprijemnu skusenost v kadernictve klier v Presove v byvalej hypernove. Prva navsteva dopadla celkom dobre. No komunikacia nebola prave najochotnejsia. Moja pracovna doba je do od 8 do 20:00 kedze do prace dochdzam autom a kadernictvo je hned po ruke, chcel som to vyuzit a usetrit cas. Po skonceni pracovnej doby som sa ponahlal do salonu. Este podotknem ze beriem koleginku ktorej nevychadzaju spoje a musi sa skor pytat z prace. No koli strihaniu som ju nebral, aby za mnou necakala. Logicke. S pozdravom vchadzam do salonu 20:10, po zatvoreni dveri mi kadernicka oznamila: DNES NIE. Ostal som tam stat jak obareny. Siel som proste na istotu ved pracovnu dobu maju do 21:00. Vravim, minule som tu bol o takom case a ste ma ostrihali. Kadernicky hlavy dole a uz viac somnou nekomunikovali. Odchadzal som odtial znechuteny a nazlosteny. Dakujem pekne kadrnicke s cervenym melirom za ochotu. Tiez pracujem s ludmi a nedovolim si odmietnut zakaznika aj po pracovnej dobe. Praje vela uspechov s takym profesionalnym pristupom to dotiahnete urcite vysoko.

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for leaving comment:)